top

John

Portæt
John, Chief Engineer
Jeg er oprindeligt uddannet klejnsmed, men efter et længerevarende ophold på Grønland, fik jeg virkelig øjnene op for maskinmesterfaget. Jeg mødte mange maskinmestre, der gav mig et indblik i det spændende erhverv og hvor mange døre, som uddannelsen egentlig åb-ner. Jeg undersøgte mine muligheder og endte med at søge ind på maskinmesteruddannelsen i Svendborg, hvor mange af mine medstuderende var aspiranter hos Maersk. Der gik ikke lang tid, før jeg også sendte en ansøgning afsted til dem. Og kort tid efter blev jeg kaldt til samtale og blev ansat.
Min karriere udviklede sig hurtigt derefter, og efter seks år kunne jeg kalde mig for maskinmesterchef! Der findes et hav af muligheder inden for denne branche. Nye stillinger, nye skibe og nye teknikker. Der er stadig mange skibsklasser, som jeg mangler at sejle. Og jeg drømmer stadig om at få mulighed for at sejle de små isbåde i Østersøen. Mit job bliver aldrig kedeligt. Der er altid nye, spændende udfordringer. I denne uge arbejder jeg for eksempel i Hamburg, ombord på et Hamburg Süd skib, hvor jeg er ved at lære vores nye kollegaer om Maersk procedure, regler, core values og meget mere. På tirsdag flyver jeg til Kina, hvor jeg skal docke Ebba Maersk, som sejler med 18.5000 con-tainere.
   Kadet-log fra Nikolaj  

Er du klar til at blive skibsofficer

Er du klar ? Bliv skibsofficer i dagAnsøg i dag
De 3 uddannelser
Uddannelserne til maskinmester, skibsfører eller skibsofficer varer mellem 3 år og 9 måneder og 5 år og 6 måneder.
Læs mere
Copyright © Maersk - All Rights Reserved.

SEO, SEM & WEBDESIGN.